Tuesday 24 January 2017

Vicces magyarnak lenni

Általában magyarnak lenni külföldön manapság nem kellemes, akármerre megy az ember, sajnálják, értetlenkednek, hogy is lehet olyan a helyzet otthon, amilyen, lesz-e változás, megáll-e az exodus. De tud vicces lenni néha. Mint például most, amikor a magyarul nem tudók azt hitték, lemaradtak a poénról.


Történt, hogy ültem az Európai Bizottság nagyon magas szintű, megmutatom-milyen-fontos-nekem-az-ügy konferenciáján az európai szociális jogokról (ne aggódjatok, csak az Euro-zóna államaira fog vonatkozni). Szót kér a magyar kormány képviselője, tök olyan, mintha Orbán klónja lenne, ugyanaz a hanghordozás, hangsúly, aztán később persze ugyanazok a szavak. Egyelőre bejelenti, hogy magyarul fog beszélni. Körülöttem mindenki felveszi a fejhallgatót, a pasi pedig elkezd beszélni. Arról, hogy a magyar kormány mennyire nem ért egyet azzal, hogy a gazdaságunknak felfelé kellene konvergálnia, hogy utolérje a többi EU-tagállamot, meg hogy nekik nem kellenek garantált szociális jogok, de ez mellékes most.


Én bizony a Facebookot nézegettem éppen, a cyber parenting (gyereknevelés Facebook Messengeren) művészetét űztem. A gyerek küldött egy üzenetet, hogy egy weboldalra belépni akarván véletlenül .org helyett .com-ot használt, linkelt egy képet, majd azt üzente, képzelhetem az arcát. Anyuka szófogadóan megnyitja a képet, ami egy nyelvvizsga-központ oldala helyett egy szexpartner-kereső hirdetésének bizonyult. Hát, igen, nincs mit szégyellni rajta, felröhögtem. Körülöttem pedig legalább 20, fejhallgatós ember hitte azt, valami hatalmas poént nem fordítottak le nekik a tolmácsok. #funtobehungarian 

No comments:

Post a Comment