Tuesday 14 February 2017

Éjszakai sütemény

Gasztro-poszt következik. Talán van, aki tudja hogy nagyon szeretek főzni. És talán olyan is, aki tudja, nem szeretek fél óránál többet munkával tölteni a konyhában, az persze már nem zavar, ha valami nélkülem megfő/megsül, mint egy jó húsleves, amihez kell 3-6 óra hústól függően. Van ez a kedvenc családi sütink, amit leginkább éjszakai süteménynek szoktam nevezni, ezt pont ilyen. No, nem azért mert éjszaka esszük (amúgy miért is ne?), hanem mert elkészíteni éjszaka javallott annak érdekében, hogy megfelelő állagban legyen fogyasztható. A süti hatalmas előnye, főleg az éjszaka közepén, hogy mintegy 5 percnyi munkával készül el vagy inkább elő, aztán amíg alszol, megcsinálja magát, sütés nélkül. A kulcs ugyanis az, hogy legalább 5-6 órát állnia kell mielőtt nekiesnek a gyerekek, ez alatt az idő alatt pedig gyakorlatilag az alapanyagul szolgáló háztartási kekszből gyakorlatilag piskóta lesz.

Szerintem akár ma éjjel is kipróbálhatod, ha még nem ismered, nekem szinte mindig van hozzá itthon alapanyag. Eredetileg (nem kerek, hanem négyzet alakú) háztartási keksz, vaníliás cukor, kakaópor, cukor és tejföl kell hozzá, de nálunk évek óta natúr joghurttal készül. Valahol találtam a neten egy 'hivatalos' receptet, ami szerint 3 vaníliás cukor és további 9 evőkanál cukor kell hozzá, de én bizony a joghurt ellenére is az eredeti cukormennyiség töredékével készítem, és elég édes.

Így készül: Vegyél elő a hűtőből két nagy pohár, azaz kétszer 4 deci natúr joghurtot. Az egyikbe keverj bele egy csapott evőkanál hagyományos holland kakaóport és 2-3 evőkanál kristálycukrot, ízlés szerint. A másikba 2 vaníliás cukor és egy kanál cukor, vagy 1 vaníliás cukor és 2 kanál cukor kerül. Egy tepsi (nekem az a kistepsim) vagy tepsi formájú szögletes jénai aljára rakj egy réteg kekszet. A tetején oszlasd el az egyik joghurt kétharmadát. Erre jön a következő réteg  keksz, majd a másik joghurt kétharmada, végül egy harmadik réteg keksz, amire a kétféle maradék joghurt kerül, amit eloszlatás közben egy villával össze szoktam kócolni, attól lesz márványos a teteje. Ezután már csak le kell fóliázni, és várni a metamorfózist, kekszből piskóta, olyan krémmel, amiről nem mondod meg, hogy leánykorában kakaós joghurt volt. Ennyi. Most fogyott el.

No comments:

Post a Comment